قبل از عضويت در وبسايت و استفاده از سرويس IEP، شما ميبايست اين قوانين را مطالعه و آنها را قبول نماييد. ساير قوانين ذکر شده در اين بخش، برداشت نهايی از سياست امنيت اطلاعات IEP ميباشد که سعی در احترام ميان حقوق ساير کاربران IEP و سايت IEP و جلوگيری از سوء استفاده های احتمالی و انجام کلاه برداری در بستر فراهم شده از سوی IEP، تنظيم و تدوين شده است. براساس سياست امنيت اطلاعات IEP، چنانچه IEP تصميم به اعمال تغييرات در سياست امنيت اطلاعات و يا قواين باشد، ميبايست يکماه قبل از اعمال تغييرات کاربران را از طريق نمايش هشدار ها در وبسايت، مطلع سازد. لازم است کابران نيز هرچند وقت يکبار قوانين را مطالعه کرده و از تغييرات احتمالی مطلع گردند. دسترسی به قوانين همواره از طريق همين صفحه امکان پذير خواهد بود .

سايت IEP در ايران مديريت شده و تابع قوانين جمهوری اسلامی ايران ميباشد. لذا چنانچه کاربری اقدام به انتقال وجه و يا خريد و فروش محصولات غير قانونی کند اطلاعات وی به مراجع ذيصلاح ارجاع داده خواهد شد.
علاوه بر خريد و فروش موارد خلاف قوانين جمهوری اسلامی ايران در IEP، خريد و فروش پول، وجوه مالی و اوراق بهادار (مبادله پول با پول) نيز در IEP ممنوع ميباشد. به طور مثال دريافت وجه ريالی و يا تومانی درون IEP و پرداخت دلاری از طريق پی پال در IEP ممنوع ميباشد و در صورت مشاهده، حساب کاربری کاربران خاطی مسدود خواهد شد.
استفاده از سرويس IEP در سايت هايی که دارای مضامين غیر قانونی، مضر، تهدید کننده، توهین آمیز، زیان آور، غیر اخلاقی، افترا آمیز و مبتذل باشد و همینطور سايتهايی که به نژاد ، گروه و یا دسته خاصی از مردم توهین کرده باشند مجاز نميباشد و در صورت مشاهده، شناسه کاربری خاطی، توقيف خواهد شد.
استفاده از سرويس IEP به منظور خريد و فروش غير قانونی محصولات دارای حق چاپ و نشر (copyright) مجاز نميباشد و در صورت مشاهده و يا گزارش، شناسه کاربری خاطی، متوقف خواهد شد.
استفاده از سرويس IEP، در سايت های فروشگاهی که اقدام به فروش فيلم و سريال ميکنند و در سامانه ساماندهی نيز ثبت نشده اند غير مجاز است و در صورت مشاهده، حساب کاربری خاطی، توقيف خواهد شد.
انتشار ويروسهای اينترنتی به منظور سوء استفاده از حساب کابران IEP مجاز نميباشد و در صورت مشاهده با شناسه کابر خاطی برخورد شده و همچنين موضوع از طريق مراجع قانونی پيگيری خواهد شد.
جمع آوری و ذخیره اطلاعات شخصی درباره سایر کاربران برای اهداف تجاری از طريق IEP ممنوع ميباشد و در صورت مشاهده با کابر خاطی برخورد خواهد شد.
پس از عضويت اوليه، IEP اطلاعات وارد شده را بررسی و به صورت مرحله به مرحله سطح تاييد کاربر را افزايش خواهد داد. برای انجام عمليات تاييد، IEP با تلفن وارد شده تماس ميگيرد، آدرس را از طريق ارسال کد ۱۰ رقمی، تاييد ميکند و کپی شناسنامه و کارت ملی کابر را نيز درخواست ميکند.
افراد زير سن قانونی (زير ۱۸ سال) مجاز به عضويت در سايت IEP و استفاده از خدمات IEP نميباشند.
استفاده از چند نام کاربری برای يک شخص در IEP ممنوع بوده و در صورت مشاهده موارد تخلف، ساير شناسه های کاربری مربوط به شخص خاطی، توقيف خواهد شد.
بر طبق سياست امنيت اطلاعات، IEP متعهد می شود که از اطلاعات خصوصی کاربران محافظت کند و این اطلاعات را مخفیانه نزد خود نگه دارد و برای سایر اشخاص فاش نکند. البته به استثنای مواردی که به موجب قانون مجبور به انجام این کار باشد.
IEP هيچگاه از کاربران خود، اطلاعاتی را از طريق ايميل درخواست نخواهد کرد. ساير درخواست های IEP از طريق تيکت ها و درون وبسايت IEP انجام ميشود و از ايميل تنها به منظور اطلاع رسانی و يا درخواست مشاهده لينک هايي درون وبسايت IEP استفاده خواهد شد.
IEP از کابران خود ميخواهد، حتما شناسه کاربری و کلمه عبور خود را در صفحاتی که دارای آدرس IEP دات کام (iranepayment.com) ميباشد، وارد کنند. اطلاعات اين صفحات، توسط گواهينامه ssl محافظت ميشوند.
به سبب جلوگيری از کلاه بردای، هر کابر در IEP امکان وارد کردن شماره حساب های خود و شماره کارت های خود را دارد. کاربران ميبايست تنها شماره حساب هايي که به نام آنها ميباشد را وارد کنند و IEP هيچ مسئوليتی در مورد حساب ها و کارت های متصل با نام افراد ديگر در حساب شخص ديگر نخواهد داشت. برای تاييد حساب وارد شده، IEP کپی کارت را از کاربر دريافت و در پايگاه داده های خود آرشيو ميکند.
هيچ تراکنشی نه به صورت ورودی و نه به صورت خروجی (به جز دروازه های آنلاين) از حساب ها و کارت های دارای نام متفاوت با نام کاربر عضو مورد پذيرش نميباشد و IEP وجه ورودی را (در صورت انتقال از کارت يا حساب با نام شخصی به جز شخص وارد کننده وجه) به حساب مبدا برگشت خواهد زد. به طور مثال اگر کاربری با نام X در IEP عضو شده و با کارت فرد ديگری به نام Y وجه را به در IEP وارد کند، IEP وجه را با کسر کارمزد بانکی احتمالی به حساب Y برگشت خواهد زد. در مورد وجه خروجی نيز از کاربر خواسته ميشود تا حساب ها و کارت های به نام خود را وارد کرده و از وارد کردن اطلاعات حساب های متفرقه، خودداری کند.
انتقال وجه به صورت داخلی در وبسايت شامل هيچ هزينه اعم از کارمزد يا موارد مشابه نميباشد. همچنين ورود وجه از طريق هر درگاهی در IEP، شامل هيچ هزينه اضافی نبوده و وجه انتقالی عينا به حساب مقصد، منتقل خواهد شد.
در حال حاظر کارمزد کسر شده برای تراکنش های خروجی از IEP (برای عموم کاربران) معادل ۲.۵% از رقم خروجی ميباشد. IEP اين اجازه را دارد تا با کاربران خاص قرارداد های ويژه ای را امضا کرده و اين رقم را افزايش يا کاهش دهد. به طور معمول IEP برای موسسه های خيريه و قرض الحسنه اين رقم را کاهش ميدهد. ضمنا چنانچه IEP قصد اعمال تغيير در اين رقم را برای عموم کابران داشته باشد ميبايست طبق سياست امنيت اطلاعات خود، از يک ماه قبل از اعمال تغييرات، کاربران خود را از اين تصميم، مطلع سازد.
از زمان درخواست خروج وجه تا زمان واريز به حساب ممکن است زمانی بين ۳ تا ۴ روز کاری سپری شود. اين زمان به سبب اطمينان از صحت تراکنش های ورودی و بر طبق سياست امنيت اطلاعات IEP ميباشد.
به سبب تعامل با بانک ها، ساير تراکنش های ورودی و خروجی IEP بر اساس قوانين داخلی بانک های جمهوری اسلامی و شبکه شتاب انجام ميشود. يکی از قوانين مهم در اين شبکه امکان بازگردانی وجه انتقالی از اين شبکه تا پايان آن روز ميباشد که تراکنش های IEP نيز شامل اين قانون ميباشند. به سبب اطمينان بيشتر و براساس قانون ذکر شده فوق، IEP اين اجازه را خواهد داشت که حداکثر تا ۲۴ ساعت از انجام تراکنش (چه تراکنش های ورودی، خروجی و داخلی) وجه را به حساب مبدا برگشت بزند. البته در اين شرايط لازم است IEP اطلاعات برگشتی را به صاحب حساب مقصد ارائه کند.
سايتهايی که از سرويس IEP استفاده ميکنند، دارای سياست امنيت اطلاعات و قوانين خاص خود ميباشند. IEP از کابران خود ميخواهد قبل از هرگونه خريد از اين وبسايتها قوانين و سياست امنيت اطلاعات آنها را مطالعه نموده و سپس نسبت به خريد اقدام کنند. چرا که در صورت سوء استفاده های احتمالی، مسئوليتی بر عهده IEP نيست.
اگر چه سياست امنيت اطلاعات IEP بر مبنای جلوگيری از سوء استفاده و کلاه برداری تدوين شده است و فعاليت ساير کاربران بر اين مبنا ارزيابی ميشود، اما IEP هيچ مسئوليتی در قبال کلاه برداری های انجام شده، توسط کاربران ندارد. چنانچه موردی در اين مبنا به IEP گزارش شود (به طور مثال انتقال وجه به فروشنده و عدم تحويل کالا از سوی فروشنده) IEP محيط گفتگوی دو طرفه ای تحت نظارت خود ايجاد خواهد کرد تا ابتدا مورد از طريق گفتگو حل شود. چنانچه بعد از انجام گفتگو اختلاف ميان کاربران مرتفع نگردد امکان پيگيری از طريق مراجع قانونی برای طرفين وجود دارد و در صورت درخواست مراجع ذيصلاح اطلاعات طرفين در اختيار آنها قرار داده خواهد شد.
چنانچه در مورد وجه منتقل شده اختلاف به وجود آيد (مثلا کاربری وجهی را به حساب فروشنده واريز کرده اما پس از گذشت زمان مورد توافق) هنوز کالا يا سرويسی تحويل نگرفته باشد و IEP محيط گفتگويی ميان طرفين باز کند وجه در حالت دارای اختلاف مالی قرار ميگيرد و امکان انجام هيچ عملياتی روی رقم مورد نظر از سوی طرفين وجود نخواهد داشت. همچنين ساير تراکنش هايی که از وجه مورد نظر، در سرويس IEP انجام شده باشد به حالت معلق (دارای اختلاف) تبديل خواهد شد.
پس از ايجاد محيط گفتگوی دو طرفه ميان کاربران دارای اختلاف، IEP بر اين گفتگو نظارت کرده و در پايان به صلاحديد خود تراکنش را تاييد يا رد ميکند.
IEP به شدت با اسپم مخالفت ميکند و درصورت مشاهده اسپم از سوی کاربران خود، حساب کاربر خاطی را مسدود ميکند. مواردی که از اين نظر برای IEP تخلف شناخته ميشوند عبارتند از ارسال لينک های پرداخت IEP به صورت اسپم.
هرگونه سوء استفاده از سرويس IEP و يا استفاده ماشينی از سرويس IEP، بدون هماهنگی با اين وبسايت ممنوع بوده و در صورت مشاهده با کاربر خاطی، برخورد خواهد شد.
کاربران IEP ميبايست هرگونه تغيير تلفن و آدرس خود را از طريق تيکت به اطلاع سايت برسانند. بديهی است در صورت مشاهده اشکال در آدرس و تلفن، حساب کاربری خاطی، توقيف خواهد شد.
هيچ کاربری حق واگذاری شناسه کابری خود به فرد يا شرکت ديگر را ندارد. بديهی است در صورت تخلف، مسئوليت و عواقب آن بر عهده اطلاعات فرد يا شرکت ثبت شده در IEP ميباشد.
کاربر IEP که به عنوان فروشنده فعاليت ميکند، موظف است نسبت به ارسال کالا و يا ارائه خدمات فروخته شده از طريق اينترنت رسيد اخذ نمايد و پايگاه داده جداگانه ای جهت نگهداری تاييديه مشتری، در خصوص کالا يا خدمات تحويل داده شده داشته باشد. بديهی است که هرگونه مسئوليت، در زمينه کيفيت يا کميت کالای ارائه شده و نيز ارسال آن بر عهده فروشنده میباشد و در صورت اعلام مشتری مبني بر عدم دريافت کالا، فروشنده موظف به ارائه رسيد دريافت شده از سوی مشتری ميباشد.
فروشنده موظف است اطلاعات کامل خريدار را از مشتری دریافت کند. گاهی اوقات ممکن است، IEP به منظور تطبيق اطلاعات فروش، با فروشنده و خريدار به صورت جداگانه تماس گرفته و اطلاعات سفارش و خريد انجام شده را دريافت کند. اين کار به منظور جلوگيری از سوء استفاده و کلاه برداری در IEP انجام ميشود و طرفين ملزم به دراختيار گذاشتن اطلاعات به IEP ميباشند.
فروشنده موظف است شماره رسيد ديجيتالی تاييد شده از سوی IEP را به نحوی واضح و آشکار روی سايت خود به خريدار نمايش دهد. البته چنانچه پرداخت کننده نيز عضو IEP باشد، امکان مشاهده جزئيات تراکنش وی، درون کنترل پنل شخصی خود نيز وجود دارد.
هر نوع ضرر و زيانی که به هر نحو از سوی فروشنده به خريدار و يا از سوی خريدار به فروشنده وارد شود ميبايست مابين آنها برطرف شود و IEP امکان گفتگوی دو طرفه به منظور حل مشکلات را از طريق بخش تيکت فراهم ميکند و در صورت عدم حل مشکل، امکان پيگيری قضايي برای طرفين وجود دارد. همچنين چنانچه ضرر و زيانی از سوی هر يک از طرفين به IEP وارد شود، زيان دهنده موظف به جبران خسارت ميباشد.
کاربران ميتوانند در صورت عدم تمايل به فعاليت، حساب کاربری خود در IEP را بنا به درخواست خود از طريق تيکت، متوقف کنند. IEP کاربر مورد نظر را توقيف ميکند اما از پايگاه داده های خود حذف نميکند. اين کار به منظور نگهداری جزئيات کاربران و تراکنش های آنها، انجام ميشود.
IEP از کابران خود ميخواهد، چنانچه قوانين فوق را قبول داريد نسبت به عضويت در سايت اقدام کنيد و چنانچه مايل به ادامه فعاليت نيستيد درخواست توقيف شناسه کابری خود را از طريق بخش تيکت ها اعلام کنيد. چنانچه در رابطه با قوانين سايت سوالی داريد از طريق بخش “ارتباط با ما” تماس بگيريد و يا با شماره تلفن های ۲۲۲۲۸۰۳۳و يا ۲۲۲۲۸۰۴۴ ارتباط برقرار کنيد و يا اينکه از طريق پست الکترونیک با ما مکاتبه کنيد.